وائل الفشني يبكي بعد مقارنة ريهام سعيد ما حققه بمغنيي المهرجانات (فيديو)

المصرى اليوم 0 تعليق ارسل طباعة تبليغ حذف

لاقتراحات اماكن الخروج

كشف المطرب وائل الفشني عن الصعوبات المادية التي يواجهها رغم موهبته وتميز لونه الغنائي في تقديم الابتهالات والأغاني الطربية، وخلال استضافته في حلقة برنامج «صبايا الخير» مع الإعلامية ريهام سعيد على قناة «النهار»، تحدث «الفشني» عن تعبه طوال 20 عاما ومعاناته في الحصول على مقابل مادي جيد لحفلاته.

ووجهت له «سعيد» سؤالا «بتصرف منين..حفلاتك في الساقية بتعيش منها؟»، فرد «الفشني»: لا حفلات الساقية، أنا بروح لجمهوري اللي بيحبني أعمل حفلة لمزاجي، الحمد لله بيجيلي فلوس من تتر مسلسل مثلا بقدمه، أو برنامج، وراضي الحمد لله برزقي«.

وقارنت «سعيد» مايحصل عليه مطربي المهرجانات من أغانيهم على «يوتيوب» بما يتلقاه «الفشني» قائلة «لازم يكون فيه عدل في المسألة».

فعلق «الفشني»: «جيتي على الجرح، الموضوع ده لما فكرت فيه بكيت، الحمد لله ده رزق، مش مقدر لي كدة، حاسس إن مفيش عدل بصراحة«.

وردا على سؤال ريهام سعيد: «الأذواق اتغيرت؟»، قال «الفشني»: «متغيرتش الأذواق لسه فيه ناس بتسمع، بس مفيش عدل، فعلقت: لا بجد حسيت بإيه، إن حد يطلع على يوتيوب ولدبي ويبقى معاه ثروة وانت بتغني طول 20 عاما محققتش ده»، ليبكي «الفشني» خلال الحلقة، وتقابله «سعيد» قائلة :«بس انت حد عظيم ..يكفي إن لما يجيوا يفكروا في تتر مسلسل»الاختيار «يقع الاختيار عليك»، فعلق «الفشني»: «ده شرف كبير لي ..والشهيد أحمد المنسي كنت أعرفه وبحبه، وبيطبطب على في الحلم وبشوفه كتير».

وتابع وائل الفشني: رضه سألتيني مكنتش عايز أسجل ولا أتكلم في الجزئية دي بسبب إن فيه ظلم في الوسط الفني

فتابعت «سعيد»: «لو قلنا حمو بيكا وعمر كمال بيسجلوا في استديوهات بتاعتهم عملوها في الأفراح انت معندكش الإمكانيات دي»، فرد «الفشني»: «هو ده اللي بيضايقني، ساعات حسيت إني مقصّر، وساعات بشوف إني معنديش الإمكانيات دي».

  • الوضع في مصر

  • اصابات

    152,719

  • تعافي

    120,312

  • وفيات

    8,362

إخترنا لك

أخبار ذات صلة

0 تعليق